مراحل ثبت نام و اعتبارسنجی کد اقتصادی چیست ؟ – - فردان مشاور مالیاتی– فردان مشاور مالیاتی

مراحل ثبت نام و اعتبارسنجی کد اقتصادی چیست ؟

0

سلام
مرحله 45 چیست و مراحل ثبت نام کد اقتصادی کدام است؟
ما ثبت نام کد اقتصادی انجام دادیم ولی هنوز کد اقتصادی برایمان صادر نشده است.

اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۹
نام
ایمیل

1
0

سلام

مطابق با اعلام محمود علیزاده، معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی، مرحله 45  (راستی آزمایی) سامانه کد اقتصادی حذف می گردد. مطابق با بخشنامه اصلاحیه  ماده 2 آیین نامه تبصره 3 ماده 16 اشخاص حقیقی به محض اخذ مجوز یا پروانه کسب و کار از اصناف و اتحادیه ها و  اشخاص حقوقی به محض ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها، در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور نیز ثبت‌نام‌شده تلقی می‌شوند. شناسه ملی اشخاص حقوقی به عنوان شماره اقتصادی محسوب می‌گردد و برای صاحبان مشاغل و اشخاص موضوع ماده 2 قانون، پس از ثبت نام، شماره اقتصادی بر مبنای کد و شناسه ملی صادر می‌گردد.

پیش از این، اجرای گام 45 فرایند ثبت نام و تخصیص شماره اقتصادی به اشخاص حقیقی و حقوقی، بین یک ماه تا دو ماه زمان می برد که هم اکنون، با حذف این گام، فعالان اقتصادی از همان زمان ثبت شرکت یا کسب مجوز فعالیت، از نظر سازمان امور مالیاتی کشور، «مودی» تلقی شده و شماره اقتصادی آنها بدون نیاز به طی مراحل راستی آزمایی صادر خواهد شد و نیاز به هیچ استعلام دیگری نمی باشد

پیش از اصلاحیه آیین نامه فوق اردیبهشت 1399 این ثبت نام کد اقتصادی و مراحل راستی آزمایی به شرح زیر بوده است:

مرحله (45) به معنی تایید کلیه اطلاعات ثبت نام است.

کد اقتصادی جدید برای هیچکس صادر نشده است.

مراحل ثبت نام کد اقتصادی از ابتدا با شماره های (10) پیش ثبت نام موقت، (27) در انتظار اعتبارسنجی پیش ثبت نام، (28) تاییداطلاعات پیش ثبت نام قبل از ثبت احوال، (29) تایید کلیه اطلاعات پیش ثبت نام، (30) صدور اطلاعات کاربری، (33) نقص یا مغایرت اطلاعات ثبت نام، (35) ثبت نام ناقص، (40) در انتظار اعتبارسنجی ثبت نام، (44) در انتظار اعتبار سنجی پرونده مالیاتی و در نهایت (45) تایید کلیه اطلاعات ثبت نام.

دقت بفرمایید نام کاربری و رمز عبور در مرحله (30) برای شماره تلفن همراهی که در مرحله پیش ثبت نام ثبت شده، پیامک می گردد و مراحل اعتبار سنجی قبل و بعد آن به خودکار انجام می شود.

زمانی که مرحله به (44) رسید، با تایید کارشناس پرونده (ممیز مربوطه) مرحله به (45) تغییر خواهد یافت.

 

فردان حساب یار مشاور شما

اشتراک گذاری
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۹
نام
ایمیل

پاسخ شما

نام
ایمیل