خدمات مالیاتی فردان مشاور و مجری کلیه خدمات مالیاتی و حسابداری– فردان مشاور مالیاتی

خدمات مالیاتی فردان

خدمات مالیاتی فردان

خدمات مالیاتی چیست؟

انجام وظائف مالیاتی هر شرکت یا واحد اقتصادی یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های قانونی و دغدغه‌های هر مدیر و صاحبکاری است. عدم انجام صحیح، به موقع و دقیق امور مالیاتی می‌تواند منجر به ایجاد بدهی‌ها و جرائم مالیاتی و عواقب قانونی برای آن کسب و کار شود.

انجام کلیه امور مالیاتی نیازمند دانش مالیاتی و حسابداری، تجربه، تسلط به کلیه قوانین و بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌های مالیاتی و همچنین به روزرسانی اطلاعات است. نمی‌توان از یک حسابدار ساده انتظار داشت در همه این امور توانا باشد! از طرفی مراجعه به ادارات مالیاتی خود مشکلی بزرگ است.

موسسات خدمات مالیاتی و مالی مانند فردان با تکیه بر تجربه سال‌ها کار مالیاتی و تمرکز بر قوانین و به روزرسانی مداوم اطلاعات خود می‌توانند کلیه وظائف مالیاتی یک فرد یا شرکت را به عهده گرفته و موجب آسودگی خیال صاحبکار خود در زمینه امور مالیاتی و حسابداری شوند.


درخواست خدمات مالیاتی فردان



خدمات مالیاتی عمومی به ترتیب زمان انجام

طراحی ساختار گزارشگری مالیاتی

طراحی ساختار گزارشگری مالیاتی

اگرچه همه شرکتها و مودیان با توجه به نوع شخصیت و دسته‌بندیشان از نظر قانون وظایف مالیاتی یکسانی دارند اما نوع فعالیت و روش‌کارهای متفاوت و پیچیدگی‌ های عملیاتی مخصوص خود رادارند که در نتیجه روش ثبت اطلاعات حسابداری و مالی و ساختار متفاوتی در گزارشگری مالی و مالیاتی خواهند داشت.

طراحی بهترین ساختار گزارشگری مالی و مالیاتی جز با تجربه و تسلط بر تمام امور حسابداری و مالیاتی و نرم‌افزاری ممکن نیست. انتخاب روش عمل مناسب مالیاتی در ابتدای فعالیت هر شرکت باعث آسودگی خیال مدیران و عدم نیاز به آزمون و خطا و صرف هزینه‌های سنگین مالیاتی خواهد شد. بیشتر بخوانید


تشکیل پرونده مالیاتی

تشکیل پرونده مالیاتی

به دو علت تشکیل پرونده مالیاتی در مهلت قانونی مهم است. اول انکه در مورد مشاغل عدم تشکیل پرونده طی 4 ماه از شروع فعالیت موجب جریمه‌ای معادل ۱۰% مالیات قطعی و نیز محرومیت از کلیه تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی تا تاریخ شناسایی توسط اداره مالیاتی خواهد شد.

دوم آنکه با عدم تشکیل پرونده مالیاتی چه شرکتها و چه مشاغل امکان انجام وظائف قانونی ممکن نخواهد بود و این امر منجر به جرائم و عواقبی خواهد بود. تشکیل پرونده مالیاتی شروع مناسبی برای خدمات مالیاتی فردان است.

یکی از مهم‌ترین وظائف ابتدای شروع فعالیت یک شرکت پرداخت مالیات حق تمبر سرمایه است. بیشتر بخوانید


تنظیم و ارسال لیست حقوق ماهانه

تنظیم و ارسال لیست حقوق ماهانه

جهت ارسال فهرست مالیات حقوق باید از طریق سامانه مربوطه در سایت سازمان مالیاتی با همان نام کاربری و رمز عبور سامانه کد اقتصادی اقدام به تهیه فهرست بر اساس مشخصات هویتی کارکنان و مبالغ ریالی حقوق اقدام نمود.

امکان ارسال هم به صورت آفلاین (نرم افزار salary) و هم به صورت آنلاین وجود دارد. دقت فرمایید در حالت آفلاین نیز باید فایل‌های تهیه شده توسط نرم‌افزار در سامانه مالیات حقوق بارگذاری و تایید شوند. ارسال لیست بیمه پرسنل به سازمان تامین اجتماعی به موازات این وظیفه مالیاتی انجام می‌شود.

قوانین موثر در مالیات حقوق هر سال متاثر از قانون بودجه آن سال است. مثلا قانون بودجه سال 99 نرخ و روش محاسبه مالیات حقوق سال 99 را مشخص نموده است. بیشتر بخوانید


تنظیم و ارسال گزارشات فصلی

تنظیم و ارسال گزارشات فصلی

جهت ارسال فهرست معاملات فصلی باید پس از گردآوری و طبقه‌بندی اطلاعات هر فصل، فرم‌های مربوط به هر نوع گزارش را تکمیل و ارسال نمود.

برای معاملات خرید، فروش، پیمانکاری، حق‌العملکاری، ساخت املاک و اجاره فرم‌های جداگانه‌ای وجود دارد و می‌توان به صورت آفلاین یا آنلاین اطلاعات را ارسال نمود.

اطلاعات تکمیلی زیادی مانند حد نصاب معاملات فصلی ، روش ارسال آفلاین (غیر برخط) صورت معاملات فصلی ، روش ارسال آنلاین (برخط) صورت معاملات فصلی ، و بسیاری مهارتهای دیگر مورد نیاز است تا ارسال گزارشات فصلی به شیوه صحیح انجام شود. بیشتر بخوانید


تنظیم اظهارنامه مالیات ارزش افزوده

تنظیم اظهارنامه مالیات ارزش افزوده

مهمترین الزام قانونی مالیات ارزش افزوده، ارسال اظهارنامه هر سه ماه یک بار است. مطابق با ماده 21 قانون ارزش افزوده، زمان ارسال اظهارنامه 15 روز بعد از اتمام دوره سه ماهه است و در صورت عدم ارسال در موعد مقرر مشمول جریمه به میزان 50% مالیات می‌شود. اصلاح اظهارنامه ارزش افزوده نیز طی شرائطی ممکن است.

شرکت‌های بسیاری در سال‌های اخیر به علت عدم آشنایی با الزامات قانون مالیات بر ارزش افزوده و همچنین سهل‌انگاری در اخذ مالیات و عوارض مشمول مبالغ سنگین مالیات و جرائم متعلقه شده‌اند. بیشتر بخوانید


تنظیم و ارائه اظهارنامه مالیات عملکرد

تنظیم و ارائه اظهارنامه مالیات عملکرد

همواره مالیات عملکرد مهمترین مالیات شرکتها و مشاغل بوده است، لذا اظهارنامه مالیات بر درآمد یا همان اظهارنامه عملکرد اصلی‌ترین روش و قالب گزارشگری اشخاص در مورد فعالیت سالانه‌شان می‌باشد. این اظهارنامه شامل اطلاعات مالی و غیر مالی شرکت یا مشاغل در طی دوره مالی است. تصمیم‌گیری در مورد میزان مالیات شخص توسط اداره مالیاتی مستقیما به اطلاعات اظهارنامه عملکرد و مدارک مربوط به آن دارد.

تنظیم و ارائه اظهارنامه مالیات عملکرد آخرین مرحله از انجام امور مالی و مالیاتی خدمات مالیاتی فردان در هر واحد اقتصادی است. بیشتر بخوانید


تحریر دفاتر قانونی

تحریر دفاتر قانونی

دفتر روزنامه انعکاس اسناد حسابداری ثبت‌شده در سیستم حسابداری است. امروزه جهت ثبت و گزارش‌دهی رویدادهای مالی از نرم‌افزارهای حسابداری استفاده می‌شود. در اکثر نرم‌افزارها در هر زمان که اراده شود می‌توان گزارشی از دفاتر روزنامه و کل تهیه و در دفاتر پلمپ‌شده نگارش نمود.

در صورت عدم ارائه دفاتر قانونی (دفتر روزنامه و دفتر کل)، معادل 20% مالیات تشخیصی جریمه منظور خواهد شد. ارائه دفاتر نانویس در حکم عدم ارائه دفاتر استاین جریمه قابلیت بخشودگی دارد. بیشتر بخوانید


شرکت در جلسه رسیدگی مالیاتی

شرکت در جلسه رسیدگی مالیاتی

رسیدگی مالیاتی با صدور برگه دعوت اسناد و مدارک از سوی واحد مالیاتی و ابلاغ به مودی (شرکت یا مشاغل) آغاز می‌شود. با ابلاغ برگ دعوت اسناد و مدارک مهلتی حداقل 7 و حداکثر 15 روزه جهت ارائه دفاتر و اسناد و مدارک به شما داده می‌شود..

در روز رسیدگی ، گروه رسیدگی شامل رئیس گروه مالیاتی و کارشناس ارشد مالیاتی اقدام به بررسی اسناد و مدارک دریافت شده و تنظیم صورتجلسه تحویل اسناد و مدارک می‌نمایند. سپس با توجه به قوانین و مقررات و بسته به کفایت و صحت مدارک روش رسیدگی تعیین و گزارش رسیدگی مالیاتی تنظیم خواهد شد. پس از آن برگ تشخیص مالیات به نام مودی صادر و ابلاغ خواهد شد.

با خدمات مالیاتی فردان جلسه رسیدگی مالیاتی سخت نخواهد بود. بیشتر بخوانید


تنظیم لایحه و دفاع مالیاتی

تنظیم لایحه و دفاع مالیاتی

در بیشتر مواقع مودیان مالیاتی با اداره مالیاتی بر سر مالیات تشخیص داده شده اختلاف نظر دارند. اگرچه ممکن است طی توافق انجام شده مالیات را بپذیرید اما در صورت اعتراض  قوانین مالیاتی مراجعی برای پیگیری شکایت مودیان در نظر گرفته است

در تنظیم و نوشتن لایحه مالیاتی باید به مبنا و روش رسیدگی های مالیاتی دقت نموده و دقیقا نکات اشتباه یا غیرقانونی یا غیرمنصفانه را هدف قرار داده و به آن اعتراض نمایید. این مووع جز با بررسی دقیق گزارش رسیدگی مالیاتی یا رای هیات حل اختلاف قبلی ممکن نیست. بیشتر بخوانید


دریافت بخشودگی جرائم مالیاتی

دریافت بخشودگی جرائم مالیاتی

جرائم مالیاتی همواره یکی از دغدغه‌های جدی مدیران شرکت‌ها و صاحبان مشاغل بوده است. بخشودگی بعضی جرائم مالیاتی منوط به انجام شروطی است که در قانون یا بخشنامه ها برای دریافت بخشودگی جرایم مالیاتی وضع شده است.

دریافت بخشودگی جرائم مالیاتی نیازمند شرایط و الزامات زیادی است. توانایی محاسبه میزان دقیق جرائم مالیاتی، آگاهی از دلیل ایجاد جریمه و راهکارهای قانونی ممکن جهت حذف یا به حداق رساندن جرائم، انتخاب مرجع قانونی مناسب جهت مراجعه و آگاهی نسبت به آخرین بخشنامه ها و روال‌های قانونی لازمه کسب حداکثر بخشودگی جرائم ممکن است. بیشتر بخوانید


دریافت مفاصاحساب مالیاتی

دریافت مفاصاحساب مالیاتی

دریافت مفاصاحساب‌های مالیاتی بیشتر از آنکه یک امر اداری باشد نیازمند تخصص و مهارت کافی در شناخت امور مالیاتی و چگونگی پرداخت بدهی‌های مالیاتی با کمترین مبلغ ممکن است.

از طرفی معمولا زمان گزینه مهمی در امر دریافت مفاصاحساب های‌مالیاتی است. بیشتر بخوانید


خدمات مالیاتی فردان موارد خاص

مالیات تراکنش‌های بانکی

مالیات تراکنش‌های بانکی

رسیدگی به تراکنش‌های بانکی مطابق بخشنامه‌های قبل و با همه ایرادات و ابهامات آن انجام می‌شد تا اینکه در تاریخ 31 فروردین 99 بخشنامه 200/99/16 با موضوع نحوه بررسی و رسیدگی به اطلاعات پولی و مالی واصله از جمله تراکنش‌های بانکی صادر شد و تغییراتی در روش رسیدگی مالیات تراکنش‌های بانکی ایجاد نمود.

در این بخشنامه حد آستانه یا همان حداقل گردش جهت بررسی تراکنشها‌ی بانکی همان 5 میلیارد تومان بدون تغییر باقی ماند. اما مقرر شد تراکنش‌های کمتر از 15 میلیون تومان بررسی نشوند. خدمات مالیاتی فردان جهت تراکنش‌های بانکی پیگیری صفر تا صد موضوع است. بیشتر بخوانید


خدمات مالیاتی فردان برای مشتریان خاص

خدمات مالیاتی ویژه شرکت‌های تازه تاسیس

خدمات مالیاتی ویژه شرکت‌های تازه تاسیس

مدیران باید از وظائف مالیاتی و قانونی هر شرکت تازه تاسیس اطلاع داشته باشند تا در مهلت قانونی و به شکل صحیح انجام شود و از وقوع جرائم و عواقب جبران ناپذیر مالی جلوگیری شود.

شرکت فردان حساب یار با اطلاع از شرایط خاص شرکتهای تازه تاسیس و با توجه به تجربه فراوان در پایه ریزی ساختارهای مالی یک شرکت و انجام امور مالی و مالیاتی مشتری در تمام مراحل از تاسیس تا پیشرفت و بلوغ و شکوفایی انجام کلیه عملیات مالی و مالیاتی شما را تضمین می‌نماید. بیشتر بخوانید


خدمات مالیاتی فردان
خدمات مالیاتی فردان

در صورت نیاز به خدمات مالیاتی گروه فردان مشخصات خود را ثبت فرمایید.

کارشناسان فردان با شما تماس خواهند گرفت.