صدور صورت حساب حق العملکاری – - فردان مشاور مالیاتی– فردان مشاور مالیاتی

صدور صورت حساب حق العملکاری

0

صدور فاکتور حق العملکاری به چه شکل است؟

اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹
نام
ایمیل

2
0

وقت بخیر،

مطابق با بند ب بخشنامه 200/97/32 مورخ 1397/03/06 آمر (مالک اصلی کالا) الزامی به صدور صورتحساب فروش ندارد. اما حق العملکار ملزم به صدور صورتحساب فروش است. ساختار صورت حساب حق العمکاری شبیه صورت حساب فروش عادی است با این تفاوت که با قید عبارت «صورت حساب حق العمکاری» یا «صورت حساب نیابتی» و همچنین مشخصاتی از آمر،  نوع فروش حق العمکاری را مشخص نماید.

دقت فرمایید در صورتی که آمر مشمول قانون ارزش افزوده باشد، مبالغ ارزش افزوده و عوارض در ستون مربوطه قید گردیده و در غیر این صورت مجاز به اخذ آن از مشتری نمی باشد. حق العمل کار نیز در صورتی مشمول قانون ارزش افزوده باشد نسبت به کارمزد دریافتی از آمر یا ارائه هرگونه خدمات دیگر (مانند انبارداری) به آمر ملزم به صدور صورتحساب مربوطه و اخذ مالیات بر ارزش افزوده از آن می باشد.

اشتراک گذاری
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹
نام
ایمیل

0

سلام
ما صاحب کالا هستیم – و مودی – مالیاتبر ارزش افزوده را روی قیمت کالا کشیده ایم- و کالاها را پس از انعقاد قرارداد تحویل حق العمل کار داده ایم- حق العمل کار له ما صورت وضعیت داده – بجز مبلغ ارزش افزوده حق الزحمه – ارزش افزوده دیگری قید نکرده – حال باید ما جوری ثبت بزنیم که ارزش افزوده کالا نیز ثبت حسابداری گردد-
آیا ما باید در سامانه معاملات فصلی این مالیات را اظهار کنیم ؟
طرف حسابمان را در معاملات فصلی چه کسی بزمیم ؟ کالای ما برای مصرف کننده نهایی فروش رفته است
لطف میکنید ثبتهای حسابداری را از بدو ارسال کالا برای ما بیان کنید
ممنونم

اشتراک گذاری
مرداد ۱۰, ۱۴۰۲
نام
ایمیل

پاسخ شما

نام
ایمیل