اصلاحیه آیین نامه موضوع تبصره ۲ ماده ۲۴۴ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۸۰/۱۱/۲۷در خصوص نحوه پرداخت حق الزحمه اعضای هیاتهای حل اختلاف مالیاتی­

شماره: ۲۴۶۳۴۹­/۲۰۶۹۴

تاریخ: ۱۳۹۵/۱۲/۲۱

 

 

الف – متن زیر جایگزین بند الف اصلاحیه می­شود :

حق الزحمه هریک ازاعضای بندهای ۲ و ۳ ماده ۲۴۴ ق.م.م ، بابت شرکت در جلسات هیأت­های حل اختلاف مالیاتی موضوع تبصره ۲ ماده مذکور، برای هر پرونده در هر منبع، حسب مورد برای عملکرد سال یا دوره مالیاتی که منجر به صدور رأی اعم از تأیید،تعدیل و رفع تعرض گردد، از مأخذ مبلغ درآمد مشمول مالیات مورد اعتراض مندرج در برگ تشخیص،برگ مطالبه و رأی مرجع قبلی که منجر به صدور رأی هیأت حل اختلاف مالیاتی مربوط شود به شرح زیر محاسبه،قابل تأمین و پرداخت خواهد بود:

  1. تا میزان پنجاه میلیون ( ۵۰۰۰۰۰۰۰ ) ریال درآمد مشمول مالیات که منجر به صدور رأی شود،مبلغ یکصد و پنجاه هزار ( ۱۵۰۰۰۰) ریال .
  2. از پنجاه میلیون و یک ( ۵۰۰۰۰۰۰۱) تا میزان یکصدو پنجاه میلیون ( ۱۵۰۰۰۰۰۰۰) ریال درآمدمشمول مالیات که منجر به صدور رأی شود مبلغ یکصد و هشتادهزار (۱۸۰۰۰۰)ریال .
  3. از یکصد و پنجاه میلیون و یک ( ۱۵۰۰۰۰۰۰۱) تا میزان سیصد میلیون ( ۳۰۰۰۰۰۰۰۰) ریال درآمد مشمول مالیات که منجر به صدور رأی شود مبلغ دویست و چهل هزار (۲۴۰۰۰۰) ریال .
  4. از سیصد میلیون و یک (۳۰۰۰۰۰۰۰۱) تا میزان پانصد میلیون (۵۰۰۰۰۰۰۰۰) ریال درآمد مشمول مالیات که منجر به صدور رأی شود مبلغ سیصد هزار ( ۳۰۰۰۰۰) ریال .
  5. از پانصد میلیون و یک ( ۵۰۰۰۰۰۰۰۱ ) تا میزان یک میلیارد ( ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ) ریال درآمد مشمول مالیات که منجر به صدور رأی شود مبلغ چهارصد و پنجاه هزار ( ۴۵۰۰۰۰ ) ریال .
  6. از یک میلیارد و یک ( ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۱ ) تا میزان پنج میلیارد ( ۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ) ریال درآمد مشمول مالیات که منجر به صدور رأی شود مبلغ شش صد هزار ( ۶۰۰۰۰۰) ریال .
  7. از پنج میلیارد و یک ( ۵۰۰۰۰۰۰۰۰۱ ) ریال درآمد مشمول مالیات به بالا که منجر به صدور رأی شود مبلغ نهصد هزار ( ۹۰۰۰۰۰) ریال .

– حق الزحمه اعضاء بندهای ۲ و ۳ بابت پرونده­هایی که منجر به صدور قرار کارشناسی می­گردد،صرفا معادل یک سوم مبالغ فوق الذکر محاسبه خواهد شد.

– حداکثر مبلغ قابل پرداخت برای هرنماینده در هر ماه ۴۰۰۰۰۰۰۰ ریال می باشد .

– در مورد منابع مربوط به مالیات بر ارزش افزوده،هر دو دوره مالیاتی معادل یک رأی قابل محاسبه می­باشد .

– تاریخ اجرای این اصلاحیه از ابتدای سال ۱۳۹۶ می­باشد .

علی طیب­ نیا

وزیر امور اقتصادی و دارایی

اشتراک گذاری
شماره آیین نامه مالیاتی : 246349­/20694
تاریخ آیین نامه مالیاتی : 1395/12/21
موضوع آیین نامه مالیاتی : اصلاحیه آیین نامه نحوه پرداخت حق الزحمه اعضای هیاتهای حل اختلاف مالیاتی­ موضوع تبصره 2 ماده 244 اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 1380/11/27