آیین نامه

شماره: ۱۴۸۵۳۲/ت۴۹۷۳۷هـ

تاریخ: ۱۳۹۲/۰۹/۱۳

 

آیین‌نامه اجرایی بند ۱۳۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور

 

وزارت امور اقتصادی و دارایی – وزارت کشور
معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رییسجمهور
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
هیئتوزیران در جلسه مورخ ۱۳۹۲/۰۹/۰۶ بنا به پیشنهاد شماره ۶۲۳۵۵ مورخ ۱۳۹۲/۰۷/۱۷ معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رییسجمهور و به استناد بند (۱۳۴) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور، آییننامه اجرایی بند یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:
آییننامه اجرایی بند (۱۳۴) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور
ماده۱- اصطلاحات مورد استفاده در این آییننامه در معانی مشروح زیر به کار میروند:
الف- طرحها: طرحهای تملک داراییهای سرمایهای مندرج در پیوست شماره (۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور و طرحهای تملک داراییهای سرمایهای استانی مصوب شورای برنامهریزی و توسعه استانها.
ب- دستگاه اجرایی: دستگاههای اجرایی مندرج در پیوست یادشده و دستگاههای اجرایی طرحهای مصوب شورای برنامهریزی و توسعه استانها.
ج- خیرین: اشخاص حقیقی و یا حقوقی غیردولتی که با استفاده از منابع غیردولتی خود، اقدام به کمک مالی، تأمین عرصه و اعیان، احداث، توسعه، تکمیل و تجهیز طرحها و تحویل و اهداء آنها به دستگاه اجرایی مینمایند.
د- بانک عامل: بانکها یا موسسات اعتباری که به موجب قانون و یا با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تأسیس شده و تحت نظارت آن بانک هستند.
ماده ۲- دستگاه اجرایی مجاز است مشخصات آن دسته از طرحهای خود را که امکان مشارکت خیرین در آنها وجود دارد، اطلاعرسانی نماید.
تبصره- دستگاه اجرایی باید در معرفی طرحهای خود، مشخصات آنها شامل عنوان و حجم عملیات، مکان اجرا و اعتبار مورد نیاز برای اجرا را اعلام نماید.
ماده۳- در صورتی که خیرین متقاضی استفاده از تسهیلات برای اجرای طرحها هستند، تقاضای خود را به صورت کتبی به دستگاه اجرایی مربوط اعلام نمایند و دستگاه اجرایی نیز موظف است ظرف بیست روز نسبت به بررسی پیشنهادها و اعلام نتیجه اقدام نماید.
ماده۴- دستگاه اجرایی موظف است پیشنهادهای پذیرفته شده را با هماهنگی خیرین به بانک عامل معرفی نماید.
ماده۵- بازپرداخت اصل تسهیلات اعطایی توسط خیرین تضمین میشود.
ماده۶-سود تسهیلات اعطایی با استفاده از تمام یا بخشی از اعتبارات طرحها توسط دستگاه اجرایی قابل پرداخت است.
تبصره- بازپرداخت سود تسهیلات اعطایی براساس قرارداد بین دستگاه اجرایی، بانک عامل و خیرین، در سال ۱۳۹۲ از محل اعتبارات طرحها صورت میگیرد و برای سالهای آینده معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور موظف است حکم و اعتبار لازم را در لوایح بودجه سنواتی پیشبینی نماید.
ماده۷- بانک عامل تسهیلات اعطایی را متناسب با تأیید پیشرفت طرحها توسط بالاترین مقام و ذیحساب دستگاه اجرایی به مجری آنها پرداخت مینماید.
ماده۸- دستگاه اجرایی موظف است تا پایان سال مالی اجرای قوانین بودجه سنواتی، گزارش عملکرد این آییننامه را به تفکیک طرحهای ملی و استانی به ترتیب به معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رییسجمهور و استانداریها ارائه و معاونت یادشده نیز موظف است گزارش عملکرد مالی این طرحها را جداگانه به وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانهداری کل کشور) برای درج در صورتحساب عملکرد قوانین بودجه سنواتی ارائه نماید.
اسحاق جهانگیری
معاون اول رییس جمهور
اشتراک گذاری
شماره آیین نامه مالیاتی : 148532/ت49737هـ
تاریخ آیین نامه مالیاتی : 1392/09/13
موضوع آیین نامه مالیاتی : آیین‌نامه اجرایی بند ۱۳۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور