آیین نامه

شماره: ۱۴۴۸۵/ت۵۰۴۱۴هـ

تاریخ: ۱۳۹۳/۰۲/۱۴

پیوست

 

آیین‌نامه اجرایی جزء ۳ بند ق تبصره ۲ قانون بودجه سال۱۳۹۳ کل کشور

 

وزارت نفت

معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور

 

هیأت وزیران در جلسه ۱۳۹۳/۰۲/۱۰ به پیشنهاد وزارت نفت و به استناد جزء (۳) بند (ق) تبصره (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور، آییننامه اجرایی جزء یاد شده را به شرح زیر تصویب کرد:

آیین‌نامه اجرایی جزء ۳ بند ق تبصره ۲ قانون بودجه سال۱۳۹۳ کل کشور

ماده۱- در این آییننامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح به کار میروند:

الف- صنایع تکمیلی و پاییندستی پتروشیمی:واحدهای صنعتی که از مواد و محصولات تولیدی واحدهای پتروشیمی(مصرفکننده خوراک گاز طبیعی)به عنوان ماده اولیه استفاده میکنند و یا واحدهای زنجیره پایینتر تا قبل از صنایع تولیدکننده کالاهای نهایی.

ب- مناطق کمتر توسعه یافته: مناطق موضوع تصویبنامه شماره ۷۶۲۵۴/ت۳۶۰۹۵هـ مورخ ۱۳۸۸/۰۴/۱۰ و اصلاحات آن.

ج ـ خوراک گاز: گاز طبیعی خوراک مصرفی واحدهای پتروشیمی کشور.

د- اشتغالزایی: ایجاد حداقل یک شغل مستقیم به ازای هر پنج میلیارد ریال سرمایهگذاری در صنایع پتروشیمی یا پایین دستی آن و با حداقل سقف سرمایهگذاری کل پانصد میلیارد ریال.

ماده۲-به منظور تحقق نرخ بازده داخلی مذکور در جزء (۳) بند (ق) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور واحدهای پتروشیمی که نسبت به سرمایهگذاری در صنایع تکمیلی و پایین دستی پتروشیمی طی سال ۱۳۹۳ اقدام کنند، از تخفیفهای زیر در بهای گاز مصرفی برخوردار میشوند:

۱- در صورتی که سرمایهگذاری در مناطق کمتر توسعه یافته با رعایت مکانیابی وزارت نفت، واقع شده و اشتغالزایی موضوع این آییننامه را نیز ایجاد نماید، از تخفیف سی درصدی درهر مترمکعب برخوردار میشوند.

۲- در صورتی که سرمایهگذاری در مناطق کمتر توسعه یافته با رعایت مکانیابی وزارت نفت صورت پذیرد، از تخفیف بیست درصدی در هر مترمکعب برخوردار میشوند.

۳- در صورتی که سرمایهگذاری در مناطق کمتر توسعه یافته صورت پذیرد، از تخفیف ده درصدی در هر مترمکعب برخوردار میشوند.

تبصره ـ  وزارت نفت مکلف است تا پایان خرداد سال۱۳۹۳، نقاط مستعد سرمایهگذاری را از طریق پایگاه اطلاعرسانی خود، اعلام نماید.

 

اسحاق جهانگیری

معاون اول رئیسجمهور

 

 

اشتراک گذاری
شماره آیین نامه مالیاتی : 14485ت50414هـ
تاریخ آیین نامه مالیاتی : 1393/02/14
موضوع آیین نامه مالیاتی : آیین‌نامه اجرایی جزء 3 بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه سال1393 کل کشور