ماده ۲۳ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان :

هر شخصی که به قصد تقلب یا اخلال در نظام مالیاتی کشور، اقدام به تولید، عرضه یا استفاده از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری و پایانه های فروشگاهی معیوب یا تجهیزات معیوب کننده کند، یا پایانه فروشگاهی خود یا دیگران را تخریب کند، علاوه بر جبران ضرر و زیان، حسب مورد به یک یا چند مورد از مجازات های تعزیری درجه شش قانون مجازات اسلامی به غیر از حبس، محکوم می شود.

تبصره 1ـ تکرار جرم موضوع این ماده برای بیش از سه بار، حسب مورد موجب مجازات های تعزیری درجه پنج قانون مجازات اسلامی به غیر از حبس، می شود.

تبصره 2ـ اقدام به جرم موضوع این ماده به صورت گروهی و سازمان یافته، موجب مجازات­های تعزیری درجه چهار قانون مجازات اسلامی به غیر از حبس، حسب مورد می شود.



سوالات متداول

ماده ۲۳ قانون پایانه‌ های فروشگاهی و سامانه مودیان مجازات تولید، عرضه یا استفاده از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری و پایانه های فروشگاهی معیوب یا تخریب آن را شرح می دهد. متن کامل ماده ۲۳ قانون پایانه ‌های فروشگاهی و سامانه مودیان

مطابق ماده ۲۳ قانون پایانه ‌های فروشگاهی و سامانه مودیان علاوه بر جبران ضرر و زیان، حسب مورد به یک یا چند مورد از مجازات های تعزیری درجه شش قانون مجازات اسلامی به غیر از حبس، محکوم می شود.

مطابق آنچه در ماده ۲۳ قانون پایانه ‌های فروشگاهی و سامانه مودیان عنوان شده است مجازات­های تعزیری درجه چهار قانون مجازات اسلامی به غیر از حبس حداکثر مجازات جهت جرم‌های سازمان یافته در این مورد است.

اشتراک گذاری