ماده ۱۲‌ قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده :

عرضه‌کنندگان کالاها و خدمات که به موجب این قانون و سایر قوانین از مالیات و عوارض معاف می‌باشند و همچنین فعالان اقتصادی مستقر در مناطق آزاد تجاری‌- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی که حجم معاملات سالانه آنها از مبلغی که به پیشنهاد سازمان به تأیید هیأت وزیران می‌رسد، بیشتر باشد، مکلف به عضویت و ثبت معاملات در سامانه مؤدیان هستند.

این حکم شامل کلیه مناطق کشور از جمله مناطق آزاد تجاری‌- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی می‌شود. متخلفان از حکم این ماده ‌علاوه بر جریمه موضوع بند «ب» ماده ‌۲۲ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مشمول جریمه‌ای معادل نه درصد (۹%) ارزش معاملات ثبت نشده در سامانه مذکور می‌شوند.

آیین‌نامه اجرائی این ماده ‌در خصوص مناطق آزاد تجاری‌- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی ظرف سه‌ماه پس از ابلاغ این قانون به پیشنهاد سازمان و دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری‌- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تهیه می‌شود و به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد.



سوالات متداول

ماده ۱۲‌ قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده در مورد چیست ؟

ماده ۱۲‌ قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده الزام فروشندگان کالای معاف از ارزش افزوده به ثبت معاملات در سامانه مودیان را بیان می‌کند. متن کامل ماده ۱۲‌ قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده

آیا با عدم ثبت معاملات کالای معاف از ارزش افزوده در سامانه مودیان، معافیت حذف می‌شود ؟

خیر، اما مطابق ماده ۱۲‌ قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده در صورت عدم ثبت، مشمول جریمه‌ای معادل ۹% ارزش معاملات ثبت نشده در سامانه مودیان می‌شوند. متن کامل ماده ۱۲‌ قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده

اشتراک گذاری