فردان مشاور مالیاتی

مدیران هر شرکت تازه تاسیس باید بدانند:

تاسیس شرکت به معنی تصمیم مدیران بر انجام فعالیت به شکل رسمی است.

مدیران باید از وظائف مالیاتی و قانونی هر شرکت تازه تاسیس اطلاع داشته باشند تا در مهلت قانونی و به شکل صحیح انجام شود و از وقوع جرائم و عواقب جبران ناپذیر مالی جلوگیری شود. مهم‌ترین این وظائف قانونی به شرح زیر است.


فردان مشاور مالیاتی

1- تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی

در قوانین مالیاتی به شرکت‌ها برای تشکیل پرونده مالیاتی مهلت زمانی خاصی داده نشده است. اما از آنجا که اولین وظائف مالیاتی باید حداقل بعد از 2 ماه از تاریخ تاسیس شرکت انجام شود ضروری است ظرف این مدت تشکیل پرونده مالیاتی انجام شود.

تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی امروزه در دو مرحله الکترونیکی و فیزیکی انجام می‌شود.


فردان مشاور مالیاتی

2- ثبت عملیات مالی در سیستم حسابداری

ثبت روزانه عملیات و رویدادهای مالی در سیستم ‌حسابداری موجب ایجاد نظم مالی در ساختار شرکت از ابتدای فعالیت است. این امر نیازمند ایجاد روش عمل و کدینگ مطابق با نوع فعالیت شرکت در نرم افزار حسابداری است.

تاخیر در ثبت وقایع مالی میتواند منجر به به هم ریختگی حسابها و سردرگمی مدیران در براورد نتایج فعالیتهای شرکت شود.


فردان مشاور مالیاتی

3- ارسال صورت معاملات فصلی

یکی از مهم‌ترین وظائف مالیاتی طی سال هر شرکت ارسال گزارشات یا همان معاملات فصلی است. این معاملات در 9 قالب مشخص به روشهای آفلاین یا آفلاین هر سه ماه یکبار باید به سازمان امور مالیاتی ارسال شوند.

عدم ارسال به موقع معاملات فصلی موجب جریمه مالیاتی و همچنین کاهش میزان اعتماد کلی واحد مالیاتی در مورد گزارشگری صحیح شرکت است.


فردان مشاور مالیاتی

4- ارسال اظهارنامه ارزش افزوده

مالیات ارزش افزوده به عنوان یکی از دو شاخه اصلی مالیاتهای بر عهده شرکت در کنار مالیاتهای عملکرد دغدغه جدی میران شرکتهاست.

هر سه ماه یک بار اظهارنامه مالیات برارزش افزوده شرکت باید به دقت و منطبق با تمام درآمدها و هزینه ها و خریدهای شرکت تنظیم و ارسال شود.

به علت پیچیدگی های قانون مالیات بر ارزش افزوده و نرخ بالای مالیات بر ارزش افزوده و جرائم آن دقت در این امر بسیار ضروری است.


خدمات مالیاتی ویژه شرکتهای تازه تاسیس

5- ارسال لیست حقوق پرسنل

شرکتهای تازه تاسیس ممکن است در ابتدای فعالیت نیروی انسانی و کارمند زیادی نداشته باشند. به هرحال از زمانی که به اولین کارمندان خود حقوق پرداخت میکنید ارسال لیست حقوق ماهانه به سازمان مالیاتی و همچنین ارسال لیست بیمه ضروری است.

نکته مهم در این امر پیش بینی تصمیمات آینده شما در تنظیم اظهارنامه و دفترنویسی است! اطلاعات ثبت شده در اظهارنامه مالیاتی نمیتواند با لیست های حقوق متفاوت باشد.


فردان نمایندگی سپیدار

6- ارسال اظهارنامه عملکرد شرکتها

اظهارنامه مالیات عملکرد شرکتها گزارش خلاصه عملیات یکساله شرکت و رسمی ترین اعلان شرکت به سازمان امور مالیاتی است.

اگر چه شاید تنظیم این اظهارنامه چند ساعت بیشتر زمان نبرد اما ارسال اظهارنامه صحیح و دقیق و قابل دفاع فقط زمانی ممکن است که تمام وظائف مالیاتی در زمان مقرر انجام شده باشد، ثبت های حسابداری به درستی انجام شد باشد و عملیات بستن حسابها و گزارشگیری پایان سال مطابق با برنامه های مدیریت شرکت انجام شده باشد.


7- تحریر دفاتر قانونی روزنامه و کل

تحریر دفاتر قانونی به عنوان یکی از قدیمی ترین وظائف مالیاتی همچنان پابرجاست. اشتباه در این وظیفه ساده میتواند منجر به رد دفاتر و رسیدگی مالیاتی بر خلاف انتظار شرکت شود.

امروزه با استفاده از نرم افزارهای حسابداری مناسب این امر به راحتی و در کمترین زمان امکان پذیر است.


خدمات مالیاتی ویژه شرکتهای تازه تاسیس گروه فردان

فردان مشاور مالیاتی

شرکت فردان حساب یار با اطلاع از شرایط خاص شرکتهای تازه تاسیس و با توجه به تجربه فراوان در پایه ریزی ساختارهای مالی یک شرکت و انجام امور مالی و مالیاتی مشتری در تمام مراحل از تاسیس تا پیشرفت و بلوغ و شکوفایی انجام کلیه عملیات مالی و مالیاتی شما را تضمین می‌نماید.

با خیال راحت از پکیج شرکتهای تازه تاسیس گروه فردان استفاده کنید تا زمان و انرژی خود را صرف پیشرفت شرکت خود کنید تا چالش هر روزه با امور مالیو مالیاتی و بیمه ای.


تلفن مشاور مالیاتی فردان

در صورت نیاز به خدمات مالیاتی ویژه شرکتهای تازه تاسیس یا سایر خدمات مالیاتی گروه فردان مشخصات خود را ثبت فرمایید.

کارشناسان فردان با شما تماس خواهند گرفت.



کلیه خدمات مالیاتی فردان



سوالات متداول

مهلت تشکیل پرونده مالیاتی شرکتهای تازه تاسیس چه مدتی است؟

در قوانین مالیاتی به شرکت‌ها برای تشکیل پرونده مالیاتی مهلت زمانی خاصی داده نشده است. اما از آنجا که اولین وظائف مالیاتی باید حداقل بعد از 2 ماه از تاریخ تاسیس شرکت انجام شود ضروری است ظرف این مدت تشکیل پرونده مالیاتی انجام شود.

حق تمبر سرمایه شرکتهای تازه تاسیس چقدر است ؟

نیم در هزار سرمایه شرکت تازه تاسیس مالیات حق تمبر سرمایه باید پرداخت شود.

دریافت کد اقتصادی شرکتهای تازه تاسیس چقدر زمان میبرد؟

در صورت تکمیل مدارک معمولا در کمتر از یک هفته کد اقتصادی شرکتهای تازه تاسیس صادر میشود.

آیا شرکتهای تازه تاسیس در سال اول از مالیات معافند ؟

خیر. هیچ نوع شرکت و فعالیتی به علت فعالیت در سال اول معافیت مالیاتی ندارد.