آیین نامه

شماره: ۴۵۴۵/ت۵۰۳۸۵هـ

تاریخ: ۱۳۹۳/۰۱/۲۴

 

آئین‌نامه اجرایی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور

 

وزارت کشور- وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ وزارت صنعت،معدن و تجارت
معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور
هیأت وزیران در جلسه ۱۳۹۳/۰۱/۱۷ به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد بند (الف) تبصره (۱۸) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور، آئیننامه اجرایی بند یادشده را به شرح زیر تصویب کرد:
آئیننامه اجرایی بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور
ماده۱- استانداریها مکلفند در ازای ارایه خدمات و اجازه استفاده از امکانات بازارچههای مشترک مرزی، درآمدهای موضوع ماده (۲) این آئیننامه را وصول و به حساب مربوط در خزانهداری کل کشور موضوع ردیف درآمدی شماره (۱۴۰۱۱۵) جدول شماره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور واریز نمایند.
ماده ۲- درآمدهای موضوع این آئیننامه شامل حق بهرهبرداری از خدمات عمومی، اجاره بهای غرفه، اماکن و تأسیسات از قبیل انبار، باسکول (ترازوی بزرگ)، پارکینگ (توقفگاه) و نظایر آن در هر بازارچه مشترک مرزی است که به موجب قرارداد، حسب تبصره ماده(۲۳) آئیننامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات موضوع تصویبنامه شماره ۱۳۹۵/ت۱۶هـ مـورخ ۱۳۷۳/۰۲/۰۶ و اصـلاحات بعـدی آن توسـط استـانداری به متقاضیان واجد شرایط، اجاره داده میشود.
ماده ۳-اعتبارات بازارچههای مرزی براساس موافقت نامه متبادله با معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، فقط برای امور بازارچههای مشترک مرزی شامل نیازهای دستگاههای اجرایی مستقر در بازارچه و ایجاد و بهسازی امکانات بازارچههای مرزی مربوط،در قالب فعالیتهای موضوع ماده (۴) این آئیننامه برابر وصولیهای هر استان، اختصاص یافته و قابل هزینه خواهد بود.
ماده ۴- مصارف موضوع این آئیننامه عبارتند از:
الف- امور تملک داراییهای سرمایهای برای ایجاد و بهسازی امکانات بازارچههای مرزی، تعمیرات اساسی و تجهیز اماکن و تأسیسات و زیرساختهای مورد نیاز بازارچههای مشترک مرزی.
ب- تأمین کالاها و خدمات مورد نیاز بازارچهها و امور رفاهی کارکنان مستقر دستگاههای اجرایی در بازارچهها براساس ضوابطی که به تأیید وزارت کشور میرسد.
تبصره- دستگاههای اجرایی مستقر در بازارچههای مشترک مرزی مکلفند امکانات مورد نیاز برای حضور و فعالیت در بازارچهها را به استانداریها اعلام کنند تا حسب امکانات، نسبت به تأمین آنها اقدام گردد.
ماده ۵- هزینه خدمات ارایه شده در بازارچههای مرزی توسط کارگروهی متشکل از استانداری، سازمان امور اقتصادی و دارایی استان، اداره کل گمرک استان و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تعیین میگردد.
ماده۶- هرگونه دریافت و پرداخت توسط دستگاه اجرایی در بازارچههای مرزی، خارج از قوانین و مقررات و ضوابط تعیین شده در این آئیننامه ممنوع است.
ماده۷- استانداران موظفند گزارشهای مربوط به عملکرد درآمدها، مصارف و عملیات انجام شده از محل اعتبارات این آئیننامه را هر شش ماه یک بار به معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رئیسجمهور و وزارت کشور ارایه نمایند.
اسحاق جهانگیری
معاون اول رئیسجمهور
اشتراک گذاری
شماره آیین نامه مالیاتی : 4545ت50385هـ
تاریخ آیین نامه مالیاتی : 1393/01/24
موضوع آیین نامه مالیاتی : آئین‌نامه اجرایی بند «الف» تبصره 18 قانون بودجه سال 1393 کل کشور